Det amerikanska glasögonföretaget Oakley är ny officiell partner för Vätternrundan 2017.
– Oakley passar vår profil och är ett starkt tillskott i vår mix av samarbetspartners, säger Ulrika Smith Svenstedt, marknadschef för Vätternrundan.
Avtalet mellan Vätternrundan och Oakley löper över ett år, men intentionen från båda parter är att samarbetet ska sträcka sig åtminstone över de närmaste tre åren. Samarbetet innebär att Oakley blir Vätternrundans officiella branschpartner inom segmentet sportglasögon.
– Oakley är ett av världens ledande varumärke när det gäller sportglasögon, säger Ulrika Smith Svenstedt, och för Vätternrundan är det en perfekt partner. Vi är världens största motionslopp på cykel och vill samarbeta med världsledande kvalitetspartners.
– Samtidigt har Oakley ett brett spektra av produkter som passar alla typer av cyklister. Precis på samma sätt som Vätternrundan är ett lopp för alla, från eliten till vardagsmotionären.
Som en del av samarbetet kommer Oakley visa upp sina produkter under cykelveckan på olika sätt.
– För Oakley är ett samarbete med Vätternrundan ett naturligt steg, eftersom företagets grund ligger i cykelvärlden, säger William Galimberti, EMEA Events and Sports Marketing Manager.
För ytterligare information:
Ulrika Smith Svenstedt, marknadschef Vätternrundan, 0141-22 32 95