Den strategiska reklambyrån Fluid blir Vätternrundans strategiska partner.
Det ikoniska cykelloppet Vätternrundan väljer reklambyrån Fluid som strategisk partner. Arbetet ska mynna ut i ett kommunikationskoncept som bidrar till en varumärkesförflyttning.
– Vi på Fluid är väldigt glada över att få chansen att stötta en av Sveriges främsta motionsinstitutioner i deras stundande varumärkesförflyttning och inspirera fler människor till rörelse, säger Andreas Hult, VD, Fluid.
– Vi ser verkligen fram emot att påbörja arbetet. Vätternrundan är ett starkt varumärke med lång historia och med hjärtat i engagerande frågor. Det skapar fantastiska förutsättningar för träffsäker kommunikation, säger Fredrik P. Johansson, Creative Director, Fluid.
Evenemangs- och upplevelsebranschen och mer specifikt motionsloppsvärlden genomgår en positiv förändring. Det gäller även inom cyklingen som strävar efter att nå ut till ännu fler.
– Vi har en stark tro på vår produkt och inser att vi behöver hitta nya angreppssätt för att fler ska upptäcka Vätternrundans fantastiska lopp. Fluid möter våra förväntningar genom sitt engagemang, kunskap och strategiska rådgivning. Vi ser verkligen fram emot att påbörja vårt samarbete, säger Oskar Sundblad, VD för Vätternrundan
Konkurrensen inom evenemang och upplevelser ökar ständigt och konsumtionstrenden i motionsloppbranschen har förändrats. För cykelbranschen handlar det dessutom om att nyansera bilden av cykling för att attrahera flera deltagare.
– Vi har en produkt som har framtiden för sig, men nya villkor kräver nya grepp, för att visa Vätternrundans storhet och särprägel. Fluid checkade alla våra boxar när det kommer till kunskapsutbyte och strategiskt bollplank. Vi ser mycket fram emot att påbörja vårt arbete tillsammans, säger Oskar Sundblad, VD, Vätternrundan.