Annons:

CRC – toppbanner
 
vatternrundan.se > Nyheter<!--Vätternrundan--> > VÄTTERNRUNDAN TAR NYTT GREPP KRING SPONSRING

VÄTTERNRUNDAN TAR NYTT GREPP KRING SPONSRING

 
 
29 February

vloggarenews

Vätternrundan har tagit ett nytt grepp kring sponsring. I januari gick man ut i sina digitala kanaler med en uppmaning till sina följare att börja videoblogga, eller vlogga, för organisationen inför sommarens lopp.

Man valde att göra det tillsammans med sina partners Stadium, Bianchi, Crescent, Enervit och Craft för att kunna erbjuda de utvalda vloggarna en fullständig kittning med lån av cykel, kläder, gopro-kamera, näring och allt annat som kan behövas under träning och själva loppen. Man kommer bland annat få följa Vloggarna när de besöker både cykelfabrik och Stadiumbutik för att hämta sin utrustning.

Ett incitament kring projektet var för att modernisera sponsorarbetet och ge ett mervärde till såväl deltagare som sina partners.

– Sponsringsvärlden har stagnerat under en längre tid nu, säger Vätternrundans marknadschef Ulrika Smith Svenstedt. Därför ville vi hitta nya former kring våra samarbeten med våra partners, för våra deltagare. Vi vet att rörligt material idag har en stor efterfrågan och stor spridningspotential och därför valde vi den här formen.

Ett nytt tänk kring sponsring har efterfrågats från sponsorer och partners där kreativa lösningar och att tänka utanför boxen är något som både uppskattas och förväntas.

– Alla tillfrågade partners högg direkt, säger Ulrika. Det fanns aldrig någon tvekan utan man såg direkt vilka positiva effekter en sådan här samarbetsform har för oss, för våra partners och för vloggarna. Man behöver förstå att för riktigt bra samarbeten behöver alla partner gynnas.

Vätternrundans vloggare hittar du på https://vatternrundan.se/vlogg/

Annons:

CRC – toppbanner

Våra partners

Vätternrundan skulle aldrig vara vad det är idag om det inte vore för våra fantastiska partners som delar vår passion för cykelsporten