Annons:

Barncancerfonden – toppbanner (kampanjperiod 1, 2025 ”Ride of hope”)
 

Loppet är här för att stanna

 
 

Om det gamla ordspråket ”En gång är ingen gång, två gånger är tradition” stämmer är Cykelveckans senaste tillskott i lopp-portföljen verkligen här för att stanna. Jämfört med premiäråret hade antalet cyklister i Vätternrundan 100 km ökat med mer än det dubbla. Många tog också chansen att testa på att cykla med elassistans, däribland Nässjöbon Helmuth Zechel som återvände till Cykelveckan efter tio års uppehåll – just tack vare elcykeln. ”Det är en viss känsla att vara med här i Motala, det drar i benen när man ser det här”, sade han inför loppet. 

Annons:

Barncancerfonden – toppbanner (kampanjperiod 1, 2025 ”Ride of hope”)

Official Industry Partners

Official Media Partners

Official Suppliers

Official Community Partners